Wat maakt een goede bedrijfsfilm?

Met een aantal regels moet u rekening houden bij het maken van een goede bedrijfsfilm:

1 Beperk uw doelgroep

Wanneer u iedereen wilt aanspreken dan bereikt u niemand.
Het vermarkten van uw product kan alleen als u rekening houdt met degene die het product gaan gebruiken.
Dat betekend dat u delen van uw verhaal moet weglaten om de juiste personen te aan te spreken.
Dat klinkt misschien alsof u dan dingen zal missen, maar het enige wat riskanter is, is om alles te willen vertellen.

2 Vertel een verhaal

De beste manier om uw publiek aan u te binden is door een verhaal te vertellen.
We willen graag geloven dat we rationele beslissingen maken, maar ons onderbewustzijn weet wel beter.
Vrijwel de meeste bedrijfsfilms die in omloop zijn bestaan uit een opeenstapeling van feiten en eigenschappen, het is moeilijk om deze films helemaal uit te kijken.
Een juiste bedrijfsvideo is waar je een emotionele band mee hebt. Gaat het over veiligheid dan refereren we graag naar onszelf en ons gezin en bij een groots bouwwerk koppelen we graag aan de kracht en de kennis waarmee dit tot stand is gekomen.
Feiten alleen, daar kunnen we als mens niets mee en onthoud dat mensen handelen uit eigenbelang.

3 Laat het zien

Video geeft u de kans uw product te laten zien, dus laat het zien.
Waarom alleen uitleggen hoe uw product of dienst werkt terwijl u ook kan laten zien hoe mensen ervan kunnen profiteren?

4 Denk aan uw doelgroep

Uw doelgroep is belangrijk, niet uzelf. Vertel niet over uzelf maar vertel wat uw product of dienst voor de ander kan betekenen, pas dan word het interessant. Iedere vertelling moet ontstaan vanuit het perspectief van de klant.


Klik hier om terug te gaan naar de pagina waar u vandaan komt.
Kijk op ons blog voor meer artikelen.